close
تبلیغات در اینترنت
چون در قرآن آيه‌اي در خصوص امامت امامان بعد از حضرت پيامبر نیآمده است

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    با سلام من مهدی حسین زاده هستم دانش آموزش رشته ی تجربی و سعی دارم در این سایت مطالبی در باره ی شبکه و کامپیوتر و آموزش شبکه بزارم. هدف آینده ی بنده این است که متخصص چشم بشوم و فوق تخصصی قرنیه و سگمان قدامی را دریافت کنم. و از بهترین پزشک ها بشوم و بیمارستان بزنم و به مردمم کمک کنم. معتقدم باید از کودکی انسان عمیق و هدفمند باشد.

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

نظرسنجي

    آیا وبسایت خوب است و استفاده بردید؟






آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 246
    کل نظرات کل نظرات : 40
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 95

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 38
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 27
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 3
    آي پي امروز آي پي امروز : 11
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 17
    بازدید هفته بازدید هفته : 168
    بازدید ماه بازدید ماه : 570
    بازدید سال بازدید سال : 11,741
    بازدید کلی بازدید کلی : 29,902

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 54.234.228.78
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 23 آذر 1397

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
1 28 amin925
4 154 egol

آیا امامت امامان سندیت قرآنی دارد؟

چون  در قرآن آيه‌اي در خصوص امامت امامان بعد از حضرت پيامبر نیآمده است  اصرار شیعه به پیروی از امامانش سند قرانی ندار د

 

 

 

 

🔆پاسخ  شبهه:

 

 

1⃣انجا که علمای اهل سنت اعتراف به نزول ایات زیاد در شان امیر مومنان دارند بهتر است پاسخ شبهه از زبان انان باشد 

 

2⃣لازم به ذکر است تعدادی از این علمای اهل سنت بسیار متعصب بودند ولی عظمت  مقام مولا انان را وادار به اعتراف ب عظمت مقام ایشان میکند :

 

 

 

3⃣بسياري از علماي شيعه و سني تا 350 آيه را در اين باره برشمرده‌اند كه ما به نقل رواياتي از طريق اهل سنت در اين باره اشاره مي کنيم .

 

 

۱__🌺  ابن عساكر ، از علماي بزرگ اهل سنت در تاريخ دمشق مي‌نويسد :

 

 تاريخ مدينة دمشق ، ج 42 ، ص364، تاريخ الخلفاء ، ص 171 ، الصواعق المحرقة ، 196.

ابن عباس مي گويد : 300 آيه از قرآن كريم در باره علي عليه السلام نازل شده است .

 

۲__🌺🌺 خطيب بغدادي در تاريخ بغداد مي‌نويسد :۳۰۰  ایه در قران در شان علی ابن ابیطالب است

.  

تاريخ بغداد ، ج 6 ، ص 221 .

 

۳_🌸🌸 سيوطي از بزرگترين علماي تاريخ اهل سنت نيز مي‌نويسد :

 

.

تاريخ الخلفاء ، ص 171 ، الصواعق المحرقة ، ص 196.

و در جاي ديگر مي‌نويسد :

 

تاريخ الخلفاء ، ص 172، و السيرة النبويّة ، زيني دحلان بهامش السيرة الحلبيّة ، ج2 ، ص11 و الصواعق المحرقة ، ص 125 ط . المحمديّة و 76 ط. الميمنة بمصر .

 

 

بيش از سيصد آيه از قرآن كريم ، در ستايش از علي عليه السلام نازل شده است .

 

۴_🌸🌸 ابن حجر هيثمي در كتاب الصواعق المحرقة كه آن را در رد عقائد شيعه نوشته است ، در اين باره مي‌نويسد :

 در شان هیچ کسی مثل علی ابن ابیطالب در قران ایه نازل نشده است 

 الصواعق المحرقة ، ص 76 ، الباب التاسع ، الفصل الثالث .

و همچنين  او در جاي ديگر و نيز سيوطي در تاريخ الخلفاء هم همان مطلب بااا را  مي نويسد :

 

تاريخ الخلفاء ، ص 171 ، و الصواعق المحرقة ، ص 127.

در حق هيچ كسي ، به اندازه علي عليه السلام ، در قرآن نازل نشده است .

 

 

۵__🌸🌸حتي بسياري از علماي اهل سنت نقل كرده‌‌اند كه يك چهارم قرآن در حق امير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام نازل شده است .

حاكم حسكاني از بزرگان اهل سنت مي‌نويسد  یک چهارم قران در باره علی است 

 شواهد التنزيل ، ج 1 ، ص59 و ص62 و تاريخ اليعقوبي ، ج 2 ، ص136 و ينابيع المودة ، ج 1 ،‌ ص377.

 

 

4⃣اما مهم‌ترين آياتي كه در قرآن كريم در باره ولايت امير المؤمنين عليه السلام نازل شده ، از قرار ذيل است :

 

1 . إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ  . مائده / 55 .

 

 

ولىّ امر شما ، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده اند : همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و در حال ركوع زكات مى دهند .

مراد از « الذين آمنوا ... » قطعاً امام امير المؤمنين عليه السلام است ؛ زيرا اين آيه در زماني نازل شده است كه امام علي عليه السلام در حال ركوع به فقيري كه از مردم استمداد مي‌كرد ، انگشتري خود را صدقه داد .

بنابر تصريح بسياري از علماي اهل سنت ، اين آيه در بارۀ امير المؤمنين عليه السلام نازل شده است . 

از مفسرین اهل سنت::

 

 

۱_ قاضي عضد الدين الإيجي ، متوفاي 756 در اين باره مي‌گويد :

تمامي مفسرين جماع دارند كه اين آيه در بارۀ امام علي عليه السلام نازل شده است .

۲،_🌹 سعد الدين تفتازاني نيز تصريح مي‌كند :

در کتاب :

شرح المقاصد في علم الكلام ، ج 5 ، ص270 .

میگوید :

[اين آيه] به اتفاق مفسران در بارۀ علي بن أبي طالب (عليه السلام)   

 

 و خداوند اطاعت  اورا مثل اطاعت رسول دانسته و اشاره فرموده  از  کسیکه  هنگامي كه در حال ركوع انگشترش را به فقير نيازمند بخشيد  بعد از خدا ورسولش اطاعت کنید 

 

و نيز علاء الدين علي بن محمد حنفي ، معروف به قوشجي در اين باره  به مطلب فوق اقرار میکند 

در کتاب :

شرح تجريد الاعتقاد  ، ص 368 .

 

 

اعتراف این علما و متن ایه اشاره به لزوم اطاعت از امام میکند در حالیکه   با این ایه شریفه دیگر نباید دنبال دلیل  دیگر بود 

همان طور که یک ایه وضو در قران برای وضو ی بیش از یک ونیم میلیارد مسلمان در طول ۱۴۰۰ سال   کفایت میکند  همانطور این ایه لزوم  امامت ایشان را بیان میکند .

 

5⃣اگر جز همین ایه  در قران به لزوم اطاعت از امیر مومنان نبود   برای امامت  ایشان کافی بود

 

 ولی خداوند بیش از ۳۰۰ ایه در باره امیر المومنین نازل فرموده 

گویی خداوند فلش های راهنمایش را به سوی علی علیه السلام در تمام قران بکار برده است


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 1:6
برچسب ها : ,

بخش نظرات این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی